Kategória: Gyógypedagógiai ellátás
Multikulturális iskola-előkészítő csoport
Kiket várunk csoportunkba?
- Olyan nagycsoportos gyermekeket várunk, akik otthon nem magyarul beszélnek, de magyar nyelvű óvodába járnak és az óvodai szakemberek, logopédus szerint részképesség-gyengeséggel küzdenek. (Mit jelent ez? pl. író-rajzoló mozgás elmaradása, komplexebb beszédértési nehézségek, grammatikai hibák, számfogalmi bizonytalanság)
- Fontos az alapszintű magyar nyelvhasználat (a nyelvtanítás nem feladata a csoportnak). A folytatás olvasása →
Szenzoros integrációs terápiák
A tanulási és magatartási zavarok hátterében gyakran előfordul a szenzoros integráció zavara.
Mit jelent ez? Leegyszerűsítve: az idegrendszer nagyon sok ingert kap /egyensúly, tapintás, hang, fény, szag, íz/ a környezetből, melyet fel kell dolgozni, rangsorolni kell fontosság szerint, majd válaszolni kell rá. A folytatás olvasása →
Komplex anyanyelvi fejlesztés
Anyanyelvi fejlesztés tanulási nehézséggel küzdő általános és középiskolás diákok számára, egyre magasabb osztályfokhoz igazított, komplex anyanyelvi készségfejlesztő csoportfoglalkozások formájában. A folytatás olvasása →
Diszkalkulia fejlesztés
Diszkalkulia: olyan szint alatti teljesítmény, ahol a tanuló a matematikában a tőle elvárt képességek szintje alatt kórosan elmarad, megfelelő mennyiségű befektetett munka ellenére. A folytatás olvasása →